ФИЛОСОФСТВАЩИЯТ ПОЛИТИКАН
В
многопартийната сцена на все още неосъществената демокрация у нас се появи
гротескният персонаж на философстващия политикан. Посредством сложни изрази и
наситени с непонятни чужди думи словесни еквилибристики той съумява с широка
медийна подкрепа да привлече обществено внимание и да получи подобаващи аплодисменти. Наред с липсата на логическа
последователност, използваният подход прикрива несъстоятелни внушения, с които се манипулират изпаднали в
култов захлас зомбирани последователи, прононсирани клиентелисти и привързани
към партийни структури обръчи от стопански субекти.
Ярък в това отношение персонаж е философстващият политикан д-р (мл.н.с) Ахмед Доган. Едно от постиженията на мисловното му жонглиране е съчинението “”идентичност” и “интеграция”” (Либерална библиотека кн.6/1968г.). Кратка съвременна негова интерпретация бе “поздравлението” на Ахмед Доган в качеството му на председател на ДПС пред Народното събрание (11.01.2007г.) по случай приемането на България в Европейския съюз. Опакованото в подходяща форма, като Двуликия Янус, послание изразява представата му за “функционална релация за правене на политика” – включително в органите на Европейския съюз, за осъществяване на митичния туранизъм и в подкрепа на ислямистките колонисти на Стария континент.
Противопоставяйки се на някои от заложените в споменатото съчинение умозаключения е наложително да се изтъкне, че принципът на равенството – най-вече пред закона, не само не изяжда принципа на свободата, а е неотменно условие за нейното съществуване Правото на свобода на мисълта и убежденията е несъвместимо с постановената в Свещения Коран догма: “Не е допустимо за истинския правоверен – бил той мъж или жена, когато Бог и Неговият пророк са повелили нещо, да има свободата да избира друго на своя собствена глава.” В неизменните представи на мюсюлманина (това се подразбира и за Ахмед Доган), правата и свободите на човека са излишни, защото всеки е длъжен навсякъде и винаги да изпълнява волята на Всевишния. Колективната изява замества идентичността на отделната личност, превръщайки се в преграда за нейната непосредствена интеграция в националната държава (като политически субект). Възхваляваният от д-р Доган етнически, верски и политически унифициран колективизъм затваря институционално свободния човек и свободното общество в религиозно-социална килия, унищожавайки при това един от вродените инстинкти на човека – неговия стремеж към лична свобода и идентичност.
Ярък в това отношение персонаж е философстващият политикан д-р (мл.н.с) Ахмед Доган. Едно от постиженията на мисловното му жонглиране е съчинението “”идентичност” и “интеграция”” (Либерална библиотека кн.6/1968г.). Кратка съвременна негова интерпретация бе “поздравлението” на Ахмед Доган в качеството му на председател на ДПС пред Народното събрание (11.01.2007г.) по случай приемането на България в Европейския съюз. Опакованото в подходяща форма, като Двуликия Янус, послание изразява представата му за “функционална релация за правене на политика” – включително в органите на Европейския съюз, за осъществяване на митичния туранизъм и в подкрепа на ислямистките колонисти на Стария континент.
Противопоставяйки се на някои от заложените в споменатото съчинение умозаключения е наложително да се изтъкне, че принципът на равенството – най-вече пред закона, не само не изяжда принципа на свободата, а е неотменно условие за нейното съществуване Правото на свобода на мисълта и убежденията е несъвместимо с постановената в Свещения Коран догма: “Не е допустимо за истинския правоверен – бил той мъж или жена, когато Бог и Неговият пророк са повелили нещо, да има свободата да избира друго на своя собствена глава.” В неизменните представи на мюсюлманина (това се подразбира и за Ахмед Доган), правата и свободите на човека са излишни, защото всеки е длъжен навсякъде и винаги да изпълнява волята на Всевишния. Колективната изява замества идентичността на отделната личност, превръщайки се в преграда за нейната непосредствена интеграция в националната държава (като политически субект). Възхваляваният от д-р Доган етнически, верски и политически унифициран колективизъм затваря институционално свободния човек и свободното общество в религиозно-социална килия, унищожавайки при това един от вродените инстинкти на човека – неговия стремеж към лична свобода и идентичност.
На тази основа д-р Доган в лицето
на ДПС осъществява един от най-чудовищните експерименти в българската история.
Вместо да действа за осигуряване свобода и взаимно уважение, депесарската
доктрина произвежда абсолютно подчинение, изразено във формулата: ДПС =
авторитаризъм + ислям. Здравият разум на нашата политическа прослойка (елит) се
свежда до измамното внушение за етнически и религиозен мир с цената на едностранна толерантност (липса на имунитет
срещу екстремизма и насилието) и то само до настъпване икономическото и
политическото господство на подкрепяното от външни сили владичество на
“етническата партия от национален тип” или “националната партия от етнически
тип”.
Колективната етно-религиозна
идентичност задължително се съчетава с обезличаване на българската националност
посредством стимулиране на групови привилегии по общностен признак. Според
ислямската догма (Хадиси - божествени. откровения): “в лоното на исляма
народности няма”. Съществува само световната нация (общност) на правоверните
мюсюлмани (умма). В нейните обозначени с минарета граници мюсюлманинът се
осъзнава като неин член, дължейки й своето съществуване, благоденствие и
развитие. Понятието “права на човека” по
смисъла на международните договорености в хуманитарната област няма аналог в
ислямската правна терминология.
Обезличаването на човешката
идентичност с поглъщането й в политико–икономическите и религиозно–клановите структури е нацелено в ликвидиране на българския унитарен държавен
строй и превръщането му във функция на тези структури. Неслучайно потурченото и
превърнато в исляма по време на османското робство коренно население по
българските земи сега е манипулирано от
проводниците на пантюрко–ислямския синтез с пропагандирането на героична
патетика, кодове и празници, придружено с щедри субсидии от тайнствени фондове
и дарители за възхвала на етно-шовинизма и тероризма. Няма друга държава като
България, където са издигнати паметници и се правят официални чествания на
предизвикали смъртта на десетки невинни граждани терористи–агенти на чужди
спец-служби.
Преднамереното акцентиране от д-р
Доган и преекспонирането на съществуващите социални различия вътре в
политическата нация се прави с оглед постигане на привилегии и други обезпечени по възможност със
специален статут изгоди, което според международните стандарти си е абсолютна
дискриминация. Явен признак на
посочената опасна за независимостта, суверенитета и териториалната цялост на
държавата ни тенденция е прилагането на квотно разпределение на властта на основата на
партийно-политически спекулации, с манипулирани по етнически и религиозни признаци
аритметично-количествени разчети по начина, дестабилизирал бивша
Югославия – Босна, Косово, вероятно Македония, а целенасочено понастоящем и България
Тези усилия са изявени в
споменатото съчинение “идентичност” и “интеграция”” и политико-философската
концепция на д-р Доган като цяло. Разбиването на националното единство,
суверенитета и териториалната цялост на България са осъществявани
последователно посредством разграничаване, обособяване и противопоставяне на
населението в страната. Дискретно се прокарва недопустимото от международните
стандарти “право на самоопределение”по етнически признаци, които обаче са
обективно неизменни по рождение и не могат да бъдат субективно променяни в процеса на реализация на
отделната личност.. Наред с това преднамерено се омаловажават присъщите на
българина граждански добродетели на социална привързаност, действителна
солидарност в рамките на националната общност, наличието на общи интереси и
чувства, на изискванията за реципрочност на права и задължения.
Съгласно политико-философските
превъплaщения на д-р Доган, универсалните ценности на човечеството, като
например правата и свободите на
личността, не са откритие на съвременното човечество. По скоро те са били
откритие на “германо–романските етноси” и са закодирани в базовата им ценностна
система. Пак според неговите представи, съвременният тип (западна) цивилизация
е успяла да превърне тези “императиви” в кодове и понятия на цивилизацаионността
изобщо без да споменава изрично, д-р Доган има предвид друга, по-висша и
непонятна за неверниците респ. за европейската и световната общественост,
цивилизация: “Кайрската декларация за правата на човека в исляма”, утвърдена
през 1994г. на 7-та среща на държавните и верски ръководители на страните-членки
на на Организация ислямска конференция, считана за елемент от религията и
ръководство във всички области на живота.
Уредените в нея по волята на Всевишния норми са поначало несъвместими с редица основни положения на Всеобщата декларация за правата на човека и последвалите я пактове, конвенции и други актове в рамките на ООН, СЕ, ОССЕ, ЕС,както и основаните на тях политически декларации, съставляващи съвременното конвенционално и обичайно международно право Следва да се отбележи, че още при подписването на Всеобщата декларация, представителите на Саудитска Арабия, Египет и Ливан не гласуваха за нейното приемане.Тактично е било изтъкнато, че “декларацията се основава в голяма степен на западната концепция за култура, която често се разминава с концепцията за култура на източните държави.” Определението “западна култура” означава отричане на откритото от “германо-романските етноси” християнско мирозрение и морални ценности, разминаващи се с тези на мюсюлманите.
Уредените в нея по волята на Всевишния норми са поначало несъвместими с редица основни положения на Всеобщата декларация за правата на човека и последвалите я пактове, конвенции и други актове в рамките на ООН, СЕ, ОССЕ, ЕС,както и основаните на тях политически декларации, съставляващи съвременното конвенционално и обичайно международно право Следва да се отбележи, че още при подписването на Всеобщата декларация, представителите на Саудитска Арабия, Египет и Ливан не гласуваха за нейното приемане.Тактично е било изтъкнато, че “декларацията се основава в голяма степен на западната концепция за култура, която често се разминава с концепцията за култура на източните държави.” Определението “западна култура” означава отричане на откритото от “германо-романските етноси” християнско мирозрение и морални ценности, разминаващи се с тези на мюсюлманите.
Уместно е да се посочи като
пример на подобно “разминаване” осъждането на нашите мед.-сестри от “независимия”
съд на Либийската джамахирия, основано на ислямската правна доктрина – Шериата.
Ключово в споменатото съчинение
на д-р Доган е понятието “етно-идентичност”. Тълкуването на съдържание му трябва
да доведе по неговите думи “до преосмисляне и интерциално визиране на
реалностите във връзка с новата идентификационна вълна на етносите и на
политическите субекти., като очевидно битие на света.” Така д-р Доган в
присъщият му арогантен стил обявява непризнатото от никого официално статукво
на тюрко-ислямско “малцинство” у нас за институционален социален субект и
елемент на националната ни идентичност, с което политическата прослойка (елит)
трябвало да се съобразява, ако иска да се почуства комфортно в страната и да
била получила легитимация за евро-идентичност!
Казано накратко и по-ясно, вдъхновеният от божествените писания и с
чувство на расово превъзходство философстващ политикан отрича прокламирания от Великата френска
революция основен принцип на егалитаризма т.е
на равенството на всеки гражданин пред закона. Очевидно, присъщият на
д-р Доган начин на мислене, изразяване и поведение са отрицание на
общочовешките ценности, на принадлежащи по рождение индивидуални права и
свободи на всяка личност, независимо от нейните етнически и религиозни различия. Трябва категорично да бъдат отхвърлени циничните твърдения на д-р Доган, че европейската идея,
свързаната с нея евро-идентичност и интеграцията на народите от Стария континент в Европейския
съюз са митове, маркиращи комплексираността на българите и вътрешната им
потребност от пореден покровител. Едва ли може да се намери по разбличаващо се
словоблудство на д-р Доган, насочено срещу европейските цивилизационни
стремления и доказващо по убедително възложената му деструктивна мисия.
БЕЛЕЖКА:
Европейският съд по правата на
човека е изразил по делото Хайдисайд срещу Обединеното кралство (1976г. пар.49)
следното становище: “Според чл. 10(2) на ЕКЗПЧОС, свободата на изразяване е
приложима не само по отношение на информация и идеи, които се приемат
благосклонно, считат се за безобидни по съдържание или незаслужаващи внимание,
но и спрямо такива, които са обидни, шокиращи или разстройващи държавата или
която и да е част от обществото. Такива са изискванията на плурализма,
толерантността и широтата на мнение, без които не може да съществува едно
демократично общество.”
Няма коментари:
Публикуване на коментар